Tuesday, May 24, 2011

Aku @ Kau?Sape lagi bagus?

baru tadi tengok video Maria Elena pasal something like compare diri dengan others,,it usual happen rite?sometime happen to myself or people around me,,,bila berlaku kat diri sendiri which is sibuk sangat nak cakap diri sendiri ni lagi teruk(bila cakap pasal kerja),lagi gemuk(bila cakap pasal fizikal sendiri) dari member2,,but kita tak sedar orang menyampah nak mampus dengan kita bila buat camtu,,,


aku ada kawan yang memang spesis macam tu & sangat annoying,,& kadang macam xnak cter pper lar sebab at the end,kita yag tukang dengar citer,,,tengah sembang2 & then cerita pasal mak aku yang kuat bebel,but then dia menyampuk,mak dia lagi kuat bebel,cerita pasal adik aku sportiing,dia pon cakap adik dia lagi sporting,,sampai satu tahap,aku mengiyakan ajer sebab segala-galanya dia melebihi aku,,,susah sangat ke nak dengar citer orang & takpayah nak potong2,,


kadang-kadang aku pon tak suka jenis merendah diri tapi memerli,situasinya macam ni


lepas abis exam


dia: gila susah kan paper tadi?
aku: ye ke,,adalah yang susah,tapi ada jugak yang senang kan?
dia : ko takper,takyah belajar pon boleh jawab,lain lar aku,bukan pandai sangat,
aku : yelar,tapi ko jugak yang dl every sem kan????


geram tak orang macam tu?come on lar,,rezeki okay,hari ni aku dapat,esok ko dapat,,,


1 lagi jenis orang yang cerdik pandai ni ya,situasinya macam ni


aku : eh,ko dah study &**((&*?ko pandai tak buat yang ni?
dia : eh,aku tak tau lar,,aku bukan pandai sangat pon


but at the end,dia yang dapat full mark,,kedekut lar sangat ilmu tu kan??aku pon tak faham,kenapa ada jugak spesis2 macam ni,,kadang2 aku bersyukur sebab tak pandai sangat,sebab aku takut aku lupa diri & sombong & kedekut ilmu,,


tapi,kadang2 aku pon selalu macam ni,cuma aku tak sedar,,


thanks to Maria Elena 4 her video :)



No comments: