Monday, April 25, 2011

Perangai Celaka- depan manis,belakang najis

susah kita nak tahu perangai orang ni,yelar,macam-macam ragam,susah kita nak jangka,,apa yang dikatakan di mulut,maybe tak sama di hati,,banyak jenis orang yang aku annoying,,manusia-manusia macam ni,kita nak kawan boleh,,tapi jangan rapat sangat,,bawa bala kat diri sendiri jer,,

PERTAMA.depan manis,belakang macam najis
aku pernah berada dalam situasi ni,aku ada lar member kepada member,&& aku tak pernah anggap pon dia ni member aku,sebab aku tak suka dengan perangai dia yang asyik nak mengutuk orang je,,tapi masalahnya,,depan orang yang dia kutuk,gila-gila kaw manis,,kawan yang kena kutuk pulak,tak tau apa-apa lar,,pernah sekali tu,masa aku ondaway nak gi kelas,terserampak lar si-manis-depan-belakang-najis,,

mulutPuaka: eh,dah takder kelas ker?
aku : ondaway lar ni

tiba-tiba ada lar 1 makhluk Allah tu lalu,

mulutPuaka: hai ina(bukan nama sebenar),,nak gi kelas ker?(gila kaw-kaw lembut lar)
ina: a'ah,ko?(siap salam lagi)
mulutPuaka: aku takder,selamat belajar lar yer(senyum kemain)

pastu,kelibat si ina tu tak hilang lagi,terus dia cakap

mulutPuaka :nampak jer baik kan,tapi gedik gila kot,,dahla suka pinjam barang orang,kelaka kan,tudung dia tak match langsung ngan baju dia...(see,memang mulutPuaka)

aku tak senyap jer,aku terus lar cakap "lantak dia lar wey,janji dia tak kacau hidup kita,ko cakap belakang macam ni bukan dapat faedah,lagi bagi pahala ada lar",,aku cakap lembut-lembut,,yelar,,kita nak menegur jangan kasar,tapi pedas sikit,,biar terasa,,tapi mulutPuaka tu boleh pulak jawab

mulutPuaka: biarlah,biar banyak sikit pahala dia tu,,dah banyak sangat kumpul dosa,,,hhahahaha(gelak kot)

WHAT THE !!memang masa tu aku sabar jer,,,lantak lar,orang macam tu,malas nak buat kawan,,sekarang aku kalau jumpa,just hai-hai,bai-bai jer,,,

korang ada kawan macam ni?haha,,kesian-kesian,,tolong lar bawak dia kejalan yang benar yer,,,
pada yang ada perangai macam ni,ubah-ubah lar,,,BURUK sangat,,,orang cakap,1 jari kita tunding kat orang,ada lagi 4 jari yang duk tunding balik kat kita,,faham-faham yerrr,,

haaaa,,ada  lagi orang yang aku jumpa,punya lar baik,kamceng gila dengan minah-yang-tak-buat-salah-kat-dia,,then pergi kutuk minah tu dekat boyfriend && kawan-kawan lain,,ni jenis NAJIS punya kawan...sila jauhi jenis-jenis macam ni,BERBAHAYA..

banyak sangat aku taip,,haha,,perangai celaka lain,next time,,sekian :)

Assalamualaikum :)

No comments: